2021'in En Çok Oyun Alışverişi Yapan Şehirleri ve En Çok Oynanan Oyunları Açıklandı
2021'in En Çok Oyun Alışverişi Yapan Şehirleri ve En Çok Oynanan Oyunları
En sonunda 2021'i de geride bırakıyoruz ve birçok platform tabiri caizse yılın bilançosunu çıkarıyor.
2021 yılında Türkiye'deki oyun alanının bilançosu da çıkarıldı. Oyunfor, en çok
oynanan oyunlardan en çok oyun alışverişi yapan şehirlere kadar 2021 yılında Türkiye'deki
oyuncuların neler yaptığını gözler önüne serdi.
Oyunfor.com'un derlediği verilere göre 2020 yılında oyun sektöründeki satış rakamları bir önceki
seneye göre %29'luk bir artış göstererek rekor seviyeye ulaştı. Oyunfor Genel Müdürü
Mehmet Dumanoğlu, bu artışta salgın sebebiyle insanların evde kalma sürelerinin
artmasının etkisi olduğunu dile getirdi. Peki, Oyunfor'un verilerine göre Türkiye'deki oyuncular
2020 yılını nasıl geçirdi?
2020 yılında Türkiye'de en çok oynanan oyunlar
Türkiye'de 2021 yılında en çok oynanan oyun PUBG Mobile oldu ve mobil oyunculuğun ne kadar
büyüdüğünü bir kez daha göstermiş oldu. Hatta satışlara bakıldığında 2020 yılına göre PC'de %5,
konsollarda %1'lik düşüş yaşanırken mobil oyunlarda %6 artış yaşandı. Peki, bu sene en çok oynanan
oyunlar neler oldu?
2020 yılında en çok oynanan oyunlar:
- PUBG Mobile indir
- World of Warcraft indir
- Call of Duty: Mobile
- League of Legends indir
- Lords Mobile indir
- Counter Strike: Global Offensive indir
- FIFA 20 indir
- Fortnite indir
- PES 2020 indir
- FM 2020 indir
- Metin2 indir
- PlayerUnknown's Battlegrounds indir
- Valorant indir
- Call of Duty: Black Ops 4 indir
- Tom Clancy's Rainbow Six: Siege indir
Türkiye'de en çok oyun alışverişi yapılan iki şehir İstanbul ve İzmir oldu
Oyunfor'un verilerine göre 2021 yılında Türkiye'de en çok oyun alışverişi yapılan şehir, aynı zamanda
Türkiye'nin en kalabalık şehir olan İstanbul oldu. İkinci sırada ise Ankara'yı geride bırakan
İzmir yer aldı. En çok oyun alışverişinin yapıldığı üçüncü şehir Bursa, dördüncü şehir Antalya oldu.
Yayıncılardan cinsiyet dağılımına kadar öne çıkan diğer istatistikler
Verilere göre 2021 yılında kadınların oyunlara olan ilgisinde bir artış yaşandı. Kadınlar, 2020yılında
oyun alışverişlerinin %18'lik kısmını kapsarken 2021 yılında bu oran %30'a çıktı. Ayrıca 30 yaş üstü
oyuncuların sayısında da artış gözlemlendi. Buna göre 30 yaş üstü kişiler, 2021 yılında bir önceki yıla
göre %15 daha fazla oyun alışverişi yaptı ve toplam oyun alışverişlerinin %47'sini oluşturdu.
En çok etkileşim alan kadın ve erkek yayıncılar ise şu şekilde sıralandı:
En çok etkileşim alan erkek yayıncılar:
- Tuğkan Gönültaş (Elraenn)
- Tuna Akşen (PintiPanda)
- Ferit Karakaya (wtcN)
- Mustafa Yavuz (hazretiyasuo)
- Mete Özbey (Easter GamersTv)
En çok etkileşim alan kadın yayıncılar:
- Pelin Baynazoğlu (Pqueen)
- Gözde Demiral (Miafitz)
- Merve Burcu Durak (targetlocated)
- Ceren Pektaş (LunaSpia)
- Kübra Turhan (Kaytie)
Hiç yorum yok